Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ20320132314 | MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-I (KLARNET) | Ders | 2 | 3 | 6.00 |
Lisans
Türkçe
Meslekî klarnet icrasının öğretilmesi
Yrd. Doç. Dr. Okan SAĞLAMBİLEN
1 | Öğrenci ikinci aşama klarnet çalabilir |
2 | Do Majör, Fa Majör, Sib Majör, Mib Majör arpejli gamlar çalınabilir |
3 | La minör, Re minör, Sol minör, Do minör arpejli gamlar çalınabilir |
Klarnet icracılığına uygun dudak, diş ve parmak yapısının olması
Yok
Çalgı müziği Klarnet icrası
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel ses üfleme çalışması | ||
2 | Methode Rapide 31-35 no’lu etütlerin çalışılması | ||
3 | “Swanee River” ismli eserin icrası | ||
4 | Methode Rapide 36,37 no’lu etütlerin çalışılması ve “Oh Suzanna” isimli eserin icrası | ||
5 | Methode Rapide 38-41 no’lu etütlerin çalışılması ve “Twelve Gates to the City” isimli eser | ||
6 | Methode Rapide 42-44 no’lu no’lu etütlerin çalışılması ve “Le Marchand de sable” isimili eser | ||
7 | Methode Rapide 45 ve no’lu etütler ile “ Don’t you Weep” isimli eserin icrası | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Methode Rapide 47 ve 48 no’lu etütler ile “Les Mariniers” isimli eserin icrası | ||
10 | Methode Rapide 49-51 no’lu etütlerin çalışılması | ||
11 | Methode Rapide 52-56 no’lu etütlerin çalışılması | ||
12 | Sol majör ve mi minör arpejli gam çalışması | ||
13 | Varyasyon No.1 çalışmaları | ||
14 | Rondo çalışması | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Dupont, A. (1970). Methode rapide de Clarinette. Paris: Alphonso Leduc Sib Klarnet eğitimine yönelik çeşitli eser ve etütler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 |