GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ2152013231 TÜRK SANAT MÜZİĞİ SOLFEJİ VE NAZARİYATI-I Ders 2 3 4.00

Lisans


Türkçe


• makam kavramını öğretmek • Öğrenciyi usul bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin solfej okuma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere Türk müziği teorisi öğrenme olanağı vermek • Öğrencilerin solfeji geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin makamlarda yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere makam konusunda temel bilgileri vermek • Usul hakkında temel bilgi kazandırma • Öğrencilere seyir kavramını tanıtmak


Yrd. Doç. Deniz AYDAR


1 Makam beceri ve bilgisine sahip olmak
2 Solfej okumayı etkin bir şekilde yapabilmek
3 Seyir kavramını açıklayabilmek
4 Usul vurma becerisini gösterebilmek
5 Makamlar hakkında bilgi ve bilince sahip olmak


Yok


Yok


• Makam • Usül • Teori • Eser • Deşifre • Seyir


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Geçmiş dönemde işlenen konuların tekrarı
2 Rast makamının teorik olarak işlenmesi
3 Rast makamındaki örnek bir eserin seslendirilmesi
4 Rast makamında seyir ve deşifre çalışmaları
5 Uşşak makamının teorik olarak işlenmesi
6 Uşşak makamındaki örnek bir eserin seslendirilmesi
7 Uşşak makamında seyir ve deşifre çalışmaları
8 Vize sınavı
9 Bayati makamında örnek bir eserin seslendirilmesi
10 Bayati makamında seyir ve deşifre çalışmaları
11 Hicaz makamı ailesinin incelenmesi
12 Hicaz humayun makamının teorik olarak işlenmesi
13 Hicaz makamının teorik olarak işlenmesi
14 Hicaz uzzal makamının teorik olarak işlenmesi
15 Hicaz uzzal makamının teorik olarak işlenmesi
16 Final sınav

ÖZKAN,İ. Hakkı, Türk Musikisi Nazariyatı ve Usülleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 0 0
Final Sınavı 1 0 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 6 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 6 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 2 2
[OC] 2 2 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek