Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEC1252013231 | TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUARI-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin türkü dağarının artmasının sağlanması
Doç. Dr. İrfan KARADUMAN
1 | Türk halk müziğinde karakteristik yöre özelliği gösteren bölgeleri tanır |
2 | TRT THM arşivinde bulunan yöresel özellik gösteren türküleri tanır |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur |
5 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder |
Yok
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Notaların, icrasal yönlerin ortaya çıkarılarak okunmasındaki genel hususlar | ||
2 | Serenler Zeybeğinin solfeji ve icrası | ||
3 | Feraye Zeybeğinin solfeji ve icrası | ||
4 | Yayla Yolları (Teke) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
5 | Açıl Ey Ömrüm (Silifke Sallaması) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
6 | Menteşeli (Konya) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
7 | İki Durnam Gelir (Konya) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
8 | Dersini Almış da ediyor Ezber (Sürmeli) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
9 | Genel tekrar | ||
10 | Sabahınan Esen Seher Yeli Mi? (Sürmeli) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
11 | Çamlığın Başında Tüter Bir Tütün (Sürmeli) isimli türkünün solfeji ve icrası | ||
12 | Çalışılan yörelere ait, öğrencilerin geçmek istedikleri, çalışırken zorlanabilecekleri türkülerin icrası | ||
13 | Çalışılan yörelere ait, öğrencilerin geçmek istedikleri, çalışırken zorlanabilecekleri türkülerin icrası | ||
14 | Tekrar | ||
15 | Tekrar |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | |||||||||
[OC] 2 | 4 | |||||||||
[OC] 3 | 3 | |||||||||
[OC] 4 | 4 | |||||||||
[OC] 5 | 4 |