GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEÇ3162011171 TÜRK SANAT MÜZİĞİ SOLFEJİ VE NAZARİYATI-IV Seçmeli Ders Grubu 3 6 3.00

Lisans


Türkçe


• makam kavramını öğretmek • Öğrenciyi usul bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin solfej okuma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere Türk müziği teorisi öğrenme olanağı vermek • Öğrencilerin solfeji geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin makamlarda yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere makam konusunda temel bilgileri vermek • Usul hakkında temel bilgi kazandırma • Öğrencilere seyir kavramını tanıtmak


Doç. Dr. Serhat YENER


1 Makam beceri ve bilgisine sahip olmak
2 Solfej okumayı etkin bir şekilde yapabilmek
3 Seyir kavramını açıklayabilmek
4 Usul vurma becerisini gösterebilmek
5 Makamlar hakkında bilgi ve bilince sahip olmak


Yok


Yok


• Makam • Usül • Teori • Eser • Deşifre • Seyir


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Geçmiş dönemde işlenen konuların tekrarı
2 Karcığar makamının teorik olarak işlenmesi
3 Karcığar makamındaki örnek bir eserin seslendirilmesi
4 Karcığar makamında seyir ve deşifre çalışmaları
5 Suznakk makamının teorik olarak işlenmesi
6 Suznak makamındaki örnek bir eserin seslendirilmesi
7 Suznak makamında seyir ve deşifre çalışmaları
8 Vize sınavı
9 Acemaşiran makamında örnek bir eserin seslendirilmesi teorik yaklaşım
10 Acemaşiran makamında seyir ve deşifre çalışmaları
11 Mahur makamının incelenmesi
12 Mahur makamının teorik olarak işlenmesi
13 Mahur makamının teorik olarak işlenmesi
14 Mahur makamında seyir ve deşifre çalışmaları
15 Mahur makamında seyir ve deşifre çalışmaları
16 Final sınav

ÖZKAN,İ. Hakkı, Türk Musikisi Nazariyatı ve Usülleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 0 0
Final Sınavı 1 0 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 3 60
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 2 2
[OC] 2 2 2
[OC] 3
[OC] 4
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek