Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ3072010171 | TÜRK MÜZİĞİ ARMONİSİ | Ders | 3 | 5 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Türk müziğinin makamsal yapısına uygun çok seslilik kurallarını kavrayabilme ve uygulayabilme
Prof.Sabri Yener
1 | Türk müziğinin makamsal yapısına uygun çok seslilik kurallarını kavrar ve uygulama becerisi kazanır |
Yok
Yok
• Aralık • Uyum • Akor • Çok seslendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizde çok sesliliğin gelişim seyri | ||
2 | Türk halk sazlarında doğal iki seslilik ögeleri | ||
3 | Türk müziğinde dissonan ve konsonan aralıklar | ||
4 | Aralık bağlanışları | ||
5 | Makamsal ezgilerde iki seslendirme çalışmaları | ||
6 | Makamsal ezgilerde iki seslendirme çalışmaları | ||
7 | Makamsal ezgilerde iki seslendirme çalışmaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türk halk sazlarında doğal akorlar | ||
10 | Türk müziğinde durucu ve yürüyücü akorlar | ||
11 | Akor bağlanışları | ||
12 | Makamsal ezgiler üzerinde çok seslilik çalışmaları | ||
13 | Makamsal ezgiler üzerinde çok seslilik çalışmaları | ||
14 | Makamsal ezgiler üzerinde çok seslilik çalışmaları | ||
15 | Makamsal ezgiler üzerinde çok seslilik çalışmaları | ||
16 | Final Sıavı |
İlerici, Kemal(1970) “Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi” Milli Eğitim Basımevi, İstanbul Levent, Necdet(1998) “Türk Müziğinde Dörtlü Armoni” Piyasa Matbaası, İzmir Yener, Sabri(1998) “ Türk Müziğinde Çok Seslilik” 4. İstanbul Türk Musiki Günleri, Türk Müziğinde Eğitim Sempozyumu Kültür Bakanlığı Yayınları, s. 143-156, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 13 | 6 | 78 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 |