GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ10820121719 TEMEL ÇALGI-II (KANUN) Ders 1 2 3.00

Lisans


Türkçe


• Çalgı öğretmek • Öğrenciyi çalgı çalma bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere çalgıyı tanıma olanağı vermek • Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin çalgıyı tanımada yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere çalış teknikleri konusunda temel bilgileri vermek • Parmak teknikleri hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere basit makamları tanıtmak


Yrd. Doç. Deniz AYDAR


1 Öğrenci çalgı eğitimine giren temel kavramları açıklar
2 Çalgı öğrenme davranışları kazanır
3 Basit makamlarda verilen notaları çalar
4 Peşrev ve saz semaileri ile ilgili egzersizleri çalar
5


Temel Çalgı Kanun


Yok


• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı ve uygulanış biçimi
2 Rast ve çargah makamında etüd ve alıştırmalar
3 Kanun çalımında kullanılan bazı tekniklerin kavratılması.
4 Hicaz makamı ve seyri.
5 Buselik makamı ve seyri.
6 Buselik,Hicaz ve rast makamında atlamalı parmak egzersizleri.
7 Hicaz makamında etüd , eser ve alıştırmalar.
8 Vize
9 Hicaz, buselik,çargah ve rast makamında taksimler.
10 Acemaşiran makamı.
11 Arpej, akor ve çift seste sol ve sağ el ile egzersizler.
12 Hicaz, rast, buselik, acemaşiranda akor, arpej ve çift ses kullanımı.
13 Öğrenilen makamlarda yakın geçkiler.
14 Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
15 Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
16 Final Sınavı

: AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 5 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 5 45
Toplam İş Yükü (saat) 91

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 4
[OC] 2 4 4
[OC] 3 4 4
[OC] 4 4 4
[OC] 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek