Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ2162011171 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ SOLFEJİ VE NAZARİYATI-II | Ders | 2 | 4 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Türk müziği perde makam ve usullerini, nazari olarak örnek eserlerle işleyerek öğretmek
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
1 | Makam beceri ve bilgisine sahip olmak |
2 | Solfej okumayı etkin bir şekilde yapabilmek |
3 | Seyir kavramını açıklayabilmek |
4 | Usul vurma becerisini gösterebilmek |
5 | Makamlar hakkında bilgi ve bilince sahip olmak |
Yok
Yok
• Makam • Usül • Teori • Eser • Deşifre • Seyir
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hicaz zirgüle makamının teorik olarak işlenmesi | ||
2 | Hicaz ailesine ait makamlarda örnek eserlerin seslendirilmesi | ||
3 | Hicaz ailesine ait makamlarda örnek eserlerin seslendirilmesi | ||
4 | Hicaz ailesine ait makamlarda seyir ve deşifre çalışmaları | ||
5 | Hüseyni makamının teorik olarak işlenmesi | ||
6 | Hüseyni makamındaki örnek bir eserin seslendirilmesi | ||
7 | Hüseyni makamında seyir ve deşifre çalışmaları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Muhayyer makamının teorik olarak işlenmesi | ||
10 | Muhayyer makamındaki örnek bir eserin seslendirilmesi | ||
11 | Muhayyer makamında seyir ve deşifre çalışmaları | ||
12 | Neva makamının teorik olarak işlenmesi | ||
13 | Neva makamında bestelenmiş örnek eserlerin seslendirilmesi | ||
14 | Genel tekrar | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
ÖZKAN,İ. Hakkı, Türk Musikisi Nazariyatı ve Usülleri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 4 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 5 | 4 | 4 |