Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ2012010171 | KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ (TONAL)-III | Ders | 2 | 3 | 5.00 |
Lisans
Türkçe
Nota okuma ve notaların ses yüksekliklerine göre seslendirebilme becerilerinin geliştirilerek müzik teorisi bilgilerinin öğrenilmesi.
Yrd. Doç. Dr. Okan SAĞLAMBiLEN
1 | Sekizlik ve onaltılık notaları okuyabilir. |
2 | DoM, Lam, SolM, Mim, FaM ve Rem solfej okuyabilir. |
3 | Müzik kuramlarına ait temel bilgileri bilir. |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Nota okuma, solfej, müzik teorisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği hakkında genel bilgi | 4 | |
2 | Do majör tonunda solfej çalışması. Do majör ses aralıkları çalışması. | 4 | |
3 | Do majör-La minör işitme eğitimi | 4 | |
4 | Müzik yazısında kullanılan anahtarlar | 4 | |
5 | Sol Majör ve Mi minör dizilerinin öğrenilmesi | 4 | |
6 | Sol majör tonunda işitme eğitimi | 4 | |
7 | Genel Tekrar | 4 | |
8 | Ara sınav | 4 | |
9 | Do Majör ve La minör tonlarında 6-7 ve okatav aralıklı solfej çalışması | 4 | |
10 | Müzikte nota yazım kuralları | 4 | |
11 | Sol Majör ve mi minör tonlarında işitme eğitimi | 4 | |
12 | Müzikte kullanılan ölçü çeşitleri | 4 | |
13 | Sol Majör ve mi minör tonlarında solfej çalışması | 4 | |
14 | Genel Tekrar | 4 | |
15 | Final sınavı | 4 |
Özgür, Ü., Aydoğan, S. (2009).Müziksel okuma-işitme ve kuram I-II. Ankara: Gazi Kitabevi. Tabakoğlu, V. (2005).Bona ve müzik teorisi notları. Ankara: Kıvılcım Yayınları. Danhauser, Lavignac, Lemonie. (2000). Solfege-des-solfeges 1-A, 1-B
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 11 | 110 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 4 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 5 | 4 | 4 |