GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ1122010171 TEMEL SES EĞİTİMİ-II Ders 1 2 3.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin seçilen şarkıları, doğru teknik ve solunumla seslendirebilme becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Köksal APAYDINLI, Yrd. Doç. Deniz AYDAR


1 Şarkıları seslendirirken müziksel yorumlama ve müzikalite yapma becerisi kazanabilme
2 Nefesini ve sesini doğru kullanabilme
3 Sesin rezonanslarını tanıyabilme
4 Vokalleri doğru bir şekilde kullanabilme
5


MUZ111 TEMEL SES EĞİTİMİ-1


Yok


Nefesi ve sesi doğru kullanabilmeye ilişkin çalışmalar,vokalleri doğru bir rezonansla geliştirme çalışmaları,Öğrencilerin doğru ses üretmeye yönelik bireyin özelliklerine uygun ses alıştırmaları,ses özellikleri göz önünde bulundurularak repertuar seçimi ve buna uygun olarak müzikalite ve yorum çalışmaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Nefes ve ses çalışmaları.
2 Nefes,ses ve vokal çalışmaları.
3 Öğrencinin ses özelliklerine uygun alıştırmalar.
4 Öğrencinin ses özelliklerine uygun alıştırmalar ve parça seçimi.
5 Nefes ve ses alıştırmaları,öğrencinin ses özelliğine göre seçilen parçanın çalıştırılması.
6 Sıralı ve atlamalı seslerle bireyin ses özelliğine uygun alıştırmalar,seçilen parça üzerinde nüans çalışmaları.
7 Öğrencinin ses özelliklerine uygun ses alıştırmaları ve ara sınav için öğrencinin eksikliklerine yönelik çalışmalar.
8 Ara Sınav
9 Öğrencinin ses özelliklerine uygun register geçişlerinin doğal ve kolay yapılmasına ilişkin ses alıştırmaları ve düzeyine uygun parçalar üzerinde çalışmalar.
10 Öğrencinin ses özelliklerine uygun register geçişlerinin doğal ve kolay yapılmasına ilişkin ses alıştırmaları ve düzeyine uygun parçalar üzerinde çalışmalar.
11 Öğrencinin ses özelliklerine uygun register geçişlerinin doğal ve kolay yapılmasına ilişkin ses alıştırmaları ve düzeyine uygun parçalar üzerinde çalışmalar.
12 Öğrencinin ses özelliklerine uygun register geçişlerinin doğal ve kolay yapılmasına ilişkin ses alıştırmaları ve düzeyine uygun parçalar üzerinde çalışmalar.
13 Öğrencinin ses özelliklerine uygun register geçişlerinin doğal ve kolay yapılmasına ilişkin ses alıştırmaları ve düzeyine uygun parçalar üzerinde çalışmalar.
14 Öğrencinin ses özelliklerine uygun ses alıştırmaları ve dönem boyunca çalışılan eserlerin çalıştırılması.
15 Öğrencinin ses özelliklerine uygun ses alıştırmaları ve dönem boyunca çalışılan eserlerin çalıştırılması.
16 Final Sınavı

Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 5 5
[OC] 2 4 4
[OC] 3 4 4
[OC] 4 4 4
[OC] 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek