Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ43420121710 | BİRLİKTE SÖYLEME-IV | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı “Birlikte şarkı söyleyebilme” genel amacı doğrultusunda, stil ve yorum özelliklerine göre düzeye uygun yapıtların deşifreleri ve yorumlamalarıyla bir repertuar oluşturmaktır.
Doç. Dr. Köksal APAYDINLI
1 | Doğru ve temiz şarkı söyleyebilme (entonasyon). |
2 | Artikülasyon becerisi kazanabilme. |
3 | Farklı dönemlere ait düet eserleri seslendirebilme. |
4 | Düet eserlerle edinilen müzikal birikimi sergileyebilme |
Yok
Yok
Solunumu güçlendirmeye yönelik çalışmalar, (birlikte soluk alıp verme, uzun soluklu, kesik kesik, soluk dinamiklerine dayalı alıştırmalar) , Ses- soluk bağlantısını güçlendirme ve geliştirmeye yönelik çalışmalar. Seslendirilen eserlerde yapılan cümlelemelerde ses-soluk-söz bağlantısını kurma. Eserlerin seslendirilmesinde ses grupları arasındaki denge ve bütünlüğün sağlanmasına yönelik çalışmalar. Sınıf düzeyine uygun eserleri, içerdiği müzikal dinamik özelliklerine dikkat ederek seslendirme ve yorumlama. Kazandırılan teknik ve müzikal birikimi sergilemek üzere konser programı hazırlama ve sunma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nefes- ses bağlantısı çalışmaları. | ||
2 | Dil ve konuşma çalışmaları. | ||
3 | Eserlerin teknik ve müzikal analizi. | ||
4 | Eserlerin partilerini ses gruplarınca ayrı ayrı çalışma ve birleştirme. | ||
5 | Ses gruplarının karşılaştığı teknik zorlukların çözümüne ilişkin çalışmalar. | ||
6 | Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi. | ||
7 | Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi. | ||
10 | Çalışılan eserin stil özelliklerine uygun seslendirilmesi. | ||
11 | Çalışılan eserin stil özelliklerine uygun seslendirilmesi. | ||
12 | Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi. | ||
13 | Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi. | ||
14 | Konsere hazırlık çalışmaları. | ||
15 | Konsere hazırlık çalışmaları. | ||
16 | Final Sınavı |
Nart, S. (2013). Şan için Piyano Eşlikli Seçme Düetler (Erkek sesleri için), Ankara. Nart, S. (2013). Şan için Piyano Eşlikli Seçme Düetler (Kadın sesleri için), Ankara. Nart, S. (2013). Şan için Piyano Eşlikli Seçme Düetler (Kadın ve Erkek sesleri için), Ankara. Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara. Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | ||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 |