Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ31420121710 | MÜZİK KÜLTÜRÜ | Ders | 3 | 6 | 4.00 |
Lisans
Türkçe
Dünya ve Türk müzik kültürünün gelişimi, dünü, bugünü ve geleceğine yönelik bilgi ve görüş kazanmak
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
1 | Türk müzik kültürünü öğrenir |
2 | Dünya müzik kültürünü öğrenir. |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Müzik, kültür, tarih, evre
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Müziğin doğuşu ve kökenleri | ||
2 | Müziğin diğer disiplinlerle ilişkisi | ||
3 | Birey, toplum ve müzik | ||
4 | Türk müzik kültürünün temelleri | ||
5 | Altaylar ve Hunlar dönemi Türk Müzik Kültürü | ||
6 | Göktürkler ve Uygurlar dönemi Türk Müzik Kültürü | ||
7 | Karahanlılar ve Gazneliler dönemi Türk Müzik Kültürü | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Büyük Selçuklular ve Anadolu Selçuklular Türk Müzik Kültürü | ||
10 | Osmanlılar dönemi Türk Müzik Kültürü | ||
11 | Türkiye Cumhuriyeti dönemi Türk Müzik Kültürü | ||
12 | Avrupa Türk Müzik Kültürü | ||
13 | Türkiye’de yaşayan müzik türleri | ||
14 | Türkiye’de yaşayan müzik türleri | ||
15 | Dünden bugüne izlenen müzik politikaları ve Türk müziğinin geleceği | ||
16 | Final Sınavı |
Uçan, Ali( ) “Türk Müzik Kültürü”, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Öztuna, Yılmaz( ) “Türk Musikisi Teknik Tarih”, …………. Ders notu: Prof. Sabri YENER ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |