GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ10520121710 KORO-I Ders 1 1 2.00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere diyaframın doğru kullanımı, doğru ve düzgün konuşma, sesin genişliğini artırma, teknik olarak ve etkili olarak sesi kullanma becerileri kazandırmaktır. Öğrencilere birlikte çalışma becerileri kazandırarak koroya uyum sağlamaları konusunda onlara bilgi ve beceri kazandırmayı da amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Köksal APAYDINLI


1 Diyafram nefesini doğru alıp gereği gibi kullanabilme
2 Doğru ve temiz şarkı söyleyebilme (entonasyon).
3 Artikülasyon becerisi kazanabilme
4 Koroda homojen söyleme becerisi kazanabilme
5 Birlikte şarkı söylemenin gerektirdiği disiplini kazanabilme


Yok


Yok


Koroda seslerin sınıflandırılması, koroda ses sağlığının korunması için genel bilgiler, Sesi doğru yerde üretme, yayma ve solunumu denetleme alıştırmaları, gevşeme hareketleri, dil ve konuşma alıştırmaları, düzeye uygun tek sesli marş ve şarkılarının ve 2-3-4 sesli kanonların öğretilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Seslerin sınıflandırılması.
2 Koro duruşu, diyafram nefesi ve sesin oluşumuna ilişkin bilgilendirme ve nefes- ses bağlantılı alıştırmalar.
3 Şarkı söylemede entonasyonu etkileyen faktörler ve örnek alıştırmalar.
4 Artikülasyon çalışmaları
5 Toplu ses eğitimi ilkelerine yönelik çalışmalar.
6 Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi.
7 Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi.
8 Ara Sınav
9 Eserlerde teknik ve müzikal analizi
10 Çalışılan eserin stil özelliklerine uygun seslendirilmesi
11 Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi
12 Eserler üzerinde artikülasyon ve homojenite çalışmaları.
13 Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
14 Koro- şef uyumu çalışmaları.
15 Koro- şef uyumu çalışmaları.
16 Final Sınavı

Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara. Çevik, S. (2000) Koro Albümü, Evrensel Kitabevi, Ankara. Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara. Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara. Egüz, S. (1981). Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara. Sun, M. (2005). Gençlik Koroları İçin Koro Dağarcığı, Sun Yayınevi, Ankara. Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 72

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10
[OC] 1 4 4 5 4 5 5 5 4 4 5
[OC] 2 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5
[OC] 3 4 4 5 4 5 5 5 4 4 5
[OC] 4 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5
[OC] 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek