GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UBY2212015275 HABER SOSYOLOJİSİ Ders 2 3 3.00

Önlisans



Bu dersin amacı, iletişim eğitimi alan öğrencilere haber üretimi, haber metinleri ve haberin alımlanması konularında yapılmış önemli çalışmaları ve yaklaşımları tanıtmak ve bu bilgiler ışığında haber medyasını toplumsal bağlamı içinde ele alarak, günümüz haber üretim süreçlerini tartışmaya açmaktır.


Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR


1 Haber metinlerinin toplumsal etkisini öğrenir
2 Medyanın toplumsal etki gücünü öğrenir.
3 Toplumun habere yaklaşımını kavrar.


Yok


Yok


• Haber sosyolojisi alanında ortaya çıkan belli başlı kuramlara genel bir bakış. • Günümüz haber üretim pratiklerini tartışmaya açma ve öğrencilerin önemli gördükleri sorunları sınıf ortamında dillendirmeleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Günümüz haber üretim pratiklerini tartışmaya açma ve öğrencilerin önemli gördükleri sorunları sınıf ortamında dillendirmeleri.
2 Liberal basın anlayışının öncülleri olan kuramların anlatılması ve tartışılması.
3 Basın özgürlüğü kavramının tarihsel art yöresiyle birlikte tartışılıp sorgulanması.
4 Siyaset ve haber medyası arasındaki ilişkiyi nasıl düşünmeliyiz konusunda, önceki derslerin bilgilerini dikkate alarak, bir çerçeve oluşturma.
5 Haber sosyolojisi alanında ortaya çıkan belli başlı kuramlara genel bir bakış.
6 Haberde gerçekliğin inşasının ne anlama geldiğinin ve fenomenolojik yaklaşımın genel hatlarıyla anlatılması
7 Haber üretimi konusunda yapılan çalışmaların anlatılması.
8 Ara sınav
9 Haber ve temsil sorununun tartışılması
10 Haber metinlerine eleştirel bir bakış geliştirme amacı ile dil ve ideoloji konularının tartışmaya açılması
11 Haber metinlerinde egemen söylemlerin inşası sürecinin örneklerle tartışılması.
12 Haberin okunması, anlamlandırılması ve bilişsel anımsama süreçlerinde yapılan araştırmaların anlatılması
13 Türkiye'de haber sosyolojisi alanında yapılan çalışmalara genel bir bakış ve Batı literatürü ile karşılaştırma
14 Değerlendirme
15 Değerlendirme
16 Dönem sonu sınavı

Dursun, Ç. (2004) Haber, Hakikat ve İktidar İlişkisi, Elips, Ankara. Dursun, Ç. (2001) TV Haberlerinde İdeoloji, İmge Kitabevi, Ankara Özer, Ö. Liberal Basın Literatürk yayınları,Konya. Alankuş, S. (2008) İnsan Hakları Haberciliği (ed.) IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul. Tokgöz, O. (2009) Temel Gazetecilik, İmge Kitabevi, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 5 2 10
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 98

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29 [PC] 30
[OC] 1 3 4 5
[OC] 2 3 2 5
[OC] 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek