GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UBYS1162015275 SİYASAL İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 2 2.00

Önlisans


Türkçe


Siyasal iletişim alanına ilişkin temel kavramları ele alarak, siyasal iletişim alanının diğer disiplinlerle olan bağıntısını ve siyasal iletişim türlerini irdelenmesini sağlamak, siyasal kampanya sürecinde reklam ve halkla ilişkilerin yerini ve dünyadan çeşitli siyasal kampanya örneklerini incelemek amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Anıl Kaan UÇAR


1 Genel anlamda siyasal iletişim kavramlarını tanımlayabilecek
2 Siyasal iletişimle diğer disiplinleri arasındaki bağlantıyı kurarak değerlendirme yapabilecek.
3 Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek


Yok


Yok


• Siyasal iletişim sürecindeki siyasal kampanyaların rolünü ve önemini ifade edebilecek. • Siyasal iletişim sürecinde yer alan tüm aktörlerin siyasal iletişim süreci içindeki yerini ve önemini saptayabilecek. • Siyasal iletişim türleri ve tekniklerini örnekleyebilecek, değişimleri izleyerek değerlendirebilecek.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Açılış dersi
2 Siyasal iletişim kavramının tanımlanması ve siyasal iletişim sürecinin ele alınması
3 Siyasal iletişimin diğer sosyal bilimlerle olan iletişimin ortaya konulması.
4 Siyasal iletişimin, pazarlama alanıyla, reklamcılık alanıyla ve halkla ilişkiler alanıyla olan bağıntısının örneklendirilmesi.
5 Siyasal iletişim sürecinde yer alan aktörlerin neler olduğundan söz edilmesi.
6 Siyasal iletişim türlerinin irdelenmesi.
7 Siyasal iletişim türlerine ilişkin örneklerin verilmesi.
8 Ara sınav
9 Siyasal iletişim sürecinde kullanılan yöntem ve tekniklerin ele alınması
10 Siyasal partilerin siyasal iletişim etkinliklerinin incelenmesi.
11 Dünyadan ve Türkiye’den çeşitli siyasal parti etkinliklerine dair örneklerin verilmesi.
12 Siyasal partilerin siyasal kampanya süreçlerinin irdelenmesi.
13 Dünyanın çeşitli ülkelerinden çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
14 Türkiye’den çeşitli siyasal reklam örneklerinin verilmesi.
15 Değerlendirme
16 Dönem sonu sınavı

Aziz, A.(2007) Siyasal İletişim, Nobel Yayınları, Ankara. Tokgöz,O.(2008) Siyasal İletişim Anlamak, İmge Kitabevi, Ankara. Tokgöz, O. (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, İmge Kitabevi, Ankara. Uztuğ, F. (2004) Siyasal İletişim Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 56

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29 [PC] 30
[OC] 1 5 5
[OC] 2 5 5 4 5
[OC] 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek