GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UBYS2072014275 REKLAMCILIK Seçmeli Ders Grubu 2 3 3.00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin reklamcılık konusunda bilgi edinmesini sağlayarak, reklamın medya sektörü içindeki yerinin kavranmasını sağlamaktır.


Öğr. Gör. İlkay UĞUR


1 Üretim ve tüketim felsefesi anımsar ve söyler.
2 Reklamcılık faaliyetleri ve medya planlamasının sektörel etkilerini açıklar.
3 Televizyon, radyo, internet reklamcılık türlerini açıklar.
4 Reklam pazarlaması kavramını bilir.
5 Bir tüketici ve birey olarak medyanın manipülasyonuna karşı direnebilme konusunda bilinç sahibi olur.


Yok


Yok


Ders kapsamında reklamcılık kavramı, dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın gelişimi, gazete-tv reklamcılığı, internet reklamcılığı ve medya planlaması konularına değinilecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verme
2 Reklam kavramı ve tanımları
3 Dünyada reklamcılık ve gelişimi
4 Türkiye'de reklamcılık ve gelişimi
5 Gazete Reklamcılığı
6 TV reklamcılığı
7 Reklam pazarlaması
8 Ara sınav.
9 Reklam yapım maliyetleri
10 Reklam yayın maliyetleri (gazete, tv, radyo vb)
11 İnternet reklamcılığı
12 Medya Planlaması
13 Medya Planlaması
14 Reklam kampanyaları
15 Reklamda etik ve sektörde yaşanan sorunlar
16 Dönem sonu sınavı.

TV reklamcılığı, A. Ziya Özgür, Der Yayınları, 1994, İstanbul Reklamcılık yaşantım ve bilimsel reklamcılık, Claude. C. Hopkins, YKY, İstanbul,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 84

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29 [PC] 30
[OC] 1 3 3 3 1 5 5 3 2 5
[OC] 2 3 2 2 1 5 5 3 2 5
[OC] 3 3 2 3 1 5 5 3 2 5
[OC] 4 3 3 2 1 5 5 3 2 5
[OC] 5 3 2 2 1 5 5 3 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek