GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
UBY2072014275 RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİ Ders 2 3 2.00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, radyo ve televizyonda gazetecilik ve habercilik kavramlarının ve toplumsal etkileşimde haberin işlevlerinin anlatılıp öğretilmesidir.


Öğretim Görevlisi İlkay UĞUR


1 Türk Basın tarihine damga vurmuş gazete ve gazetecilerin isimlerini, gelişmeleri, olayları anımsar ve söyler.
2 Basın tarihi ile ilgili olay ve olguların nedenlerini, günümüz gazeteciliğine etkilerini açıklar.
3 Basın tarihi ile ilgili olay ve olguları tarihsel dönemin koşulları içinde yorumlar.
4 Türk basın tarihiyle ilgili olay ve gelişmeleri dünya basın tarihiyle karşılaştırır.
5 Türk basınının tarihsel süreç içinde toplum üzerindeki etkisini yorumlar.


Yok


Yok


Ders kapsamında habercilik bilgisi,haber fikri geliştirerek haber yazmak, haber çekimi yapabilmek konuları üzerinde durulur.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Haber nedir? Haberci kimdir? Habercilikte kullanılan terimler nelerdir?
2 Haberin Tarihsel Gelişimi(İlkçağ)da Haberleşme, Ortaçağ?da Haberleşme, Yeni çağda Habercilik, Yakın çağda Habercilik)
3 Kitle İletişim Araçlarının Özelliklerinin Haber ve Habercilik Anlayışları Üstüne Etkileri
4 Televizyon Haberi Kuramları(White?ın Denetim Kuramı, Nelly?nin Haber Akış Modeli, Bass?ın Çift Eylem Modeli)
5 Haber Değeri ve Yeni Haber Değeri Kriterleri
6 Televizyon Haberinin Özellikleri (Haber- Doğru, Haber- Gerçek İlişkisi)
7 Televizyon Haberciliğinde Haber Söyleminin Oluşturulması
8 Ara sınav.
9 Televizyonda Haberin Üretim Sürecinde Söylem Üretimi (Kurumsal Yapı, Haber Üretim Sürecinde Görevliler ve Editörlerin Seçimi)
10 Televizyonda Haber Sunum Sürecinde Söylemin Oluşturulması
11 Haber Sunum Sürecinde Görevli Kişiler ve Spiker (Spiker ve Stüdyo Mekan Tasarımının Anlam Yaratmadaki Rolleri)
12 Televizyon Haberciliğinde Anlatı Formunun Oluşturulması: Televizyonda Zaman Sınırlaması, Görsel Estetik, Eğlencenin Önceliği, Ekonomik Kaygılar.
13 Televizyon Haber Türleri ve Türlerin Özellikleri
14 Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri)
15 Televizyon Haber Metinleri(Amaçlarına Göre Haber Metinleri, Niteliklerine Göre Haber Metinleri, Konularına Göre Haber Metinleri, Oluş Biçimine Göre Haber Metinleri, Düzenleme Biçimlerine Göre Haber Metinleri, Zamanlamasına Göre Haber Metinleri)
16 Dönem sonu sınavı.

Kıvanç Oya, Radyo Televizyon Haberciliği, Devlet kitapları, Ankara,2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 70

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17 [PC] 18 [PC] 19 [PC] 20 [PC] 21 [PC] 22 [PC] 23 [PC] 24 [PC] 25 [PC] 26 [PC] 27 [PC] 28 [PC] 29 [PC] 30
[OC] 1 5 4 3 5 1 4 2 2 4 1 1 1 5 3 2 3 5 3 3 3 1
[OC] 2 4 4 3 5 1 4 1 2 4 1 1 1 5 3 2 3 5 3 3 2 1
[OC] 3 4 4 3 5 1 5 1 1 3 1 1 1 5 3 2 3 4 3 3 2 1
[OC] 4 4 4 3 5 1 4 1 2 1 1 1 5 3 2 3 5 3 3 3 1
[OC] 5 5 4 3 4 1 4 2 4 1 1 5 3 2 4 4 3 3 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek