Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Çiftlikten sofraya gıda güvenliği kavramını öğrenir. |
2 |
Gıda kökenli riskleri ve önleyici tedbirleri bilir. |
3 |
Zoonotik hastalıklara karşı koruma-kontrol yöntemlerini ve yasal düzenlemeleri bilir ve uygular. |
4 |
Gıda üretim ve satış yerlerinin denetlenmesini bilir. |
5 |
Kirlenmenin çevreye ve canlılara etkilerini kavrar. |
6 |
Besin kirlenmesinin nedenlerini ve sonuçlarını kavrar. |
7 |
Çevre ve besin kirlenmesine karşı alınabilecek önlemleri ve veteriner sağlık teknikerlerinin ilaç kullanmadaki sorumluluklarını kavrar. |
8 |
Çevrenin ve canlıların sağlığının korunması ve önlemleri konularında bilgi kazanır. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Halk sağlığına genel bakış
|
|
|
2 |
Küresel sağlık sorunları
|
|
|
3 |
Küresel sağlık sorunları
|
|
|
4 |
Sağlığa kültürün etkisi
|
|
|
5 |
Sağlığa kültürün etkisi
|
|
|
6 |
Nüfus ve sağlık sorunları
|
|
|
7 |
Halk sağlığında etik
|
|
|
8 |
Ara sınav
|
|
|
9 |
Bulaşıcı hastalıkların kontrolü
|
|
|
10 |
Aşılama ilkeleri
|
|
|
11 |
Bağışıklamada genel öneriler
|
|
|
12 |
Su ve gıda yoluyla bulaşan hastalıklar
|
|
|
13 |
Gastrointestinal sistemde hastalık yapan etmenler
|
|
|
14 |
Gıda zehirlenmeleri
|
|
|
15 |
Hayvanlardan insanlara bulaşan hastalıklar ve korunma yöntemleri
|
|
|
16 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
60
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
40
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Bireysel Çalışma |
14 |
3 |
42 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
88
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[PC] 13 |
[PC] 14 |
[PC] 15 |
[PC] 16 |
[PC] 17 |
[PC] 18 |
[PC] 19 |
[PC] 20 |
[PC] 21 |
[OC] 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek